Każdy z nas pewnie słyszał o Booking.com → portalu do rezerwacji noclegów online. To właśnie w tym miejscu najczęściej zaczynamy planowanie przyszłej podróży.

Dziś pokażemy wam 10 sposobów na tańszą rezerwację na Booking.com. Bo skoro można to zrobić taniej, czemu by nie skorzystać… 😊

Rezerwacja na Booking jak to zrobić taniej
Rezerwacja na Booking jak to zrobić taniej

Jak działa Booking.com? 

Booking.com jest to międzynarodowy serwis umożliwiający rezerwację noclegów online w hotelach, apartamentach oraz pensjonatach na całym świecie. Booking.com jest największym tego typu serwisem na świecie, dostępny w 43 językach z ofertą ponad 28 milionów miejsc do zakwaterowania.

Platforma umożliwia milionom podróżującym na dostęp do niezapominanych przeżyć, odkrywania nowych, ciekawych miejsc oraz rezerwacji noclegu w przystępnej cenie. 

Ceny rezerwacji na Booking.com często bywają niższe lub w tej samej cenie w porównaniu z bezpośrednią ofertą hotelu. To właśnie z tego względu, większość użytkowników planowanie wyjazdu rozpoczyna właśnie od Booking.com.

Oprócz rezerwacji noclegów, serwis udostępnia nam opcję wyszukania i rezerwacji lotu samolotem, wynajem samochodów, bilety na lokalne atrakcje oraz transport taksówką z lotniska do hotelu. Duży plus! 👍

1. Oferty sezonowe ze zniżkami minimum 15%

Oferty sezonowe są specjalnie wyselekcjonowanymi propozycjami noclegów z rabatem zaczynającym się od 15%. Zniżka jest stosowana od podstawowej ceny noclegu i nie może być łączona z innymi rabatami → wyjątkiem jest program Genius o którym dowiesz się w punkcie poniżej. 

Oferty sezonowe dostępne są dla noclegów na całym świecie w terminie pobytu od 4 kwietnia do 30 września 2022.

Bywa tak, że podstrona pokazuje „najlepsze oferty dnia”, które w mgnieniu oka znikają 😉

Oferty sezonowe ze zniżkami minimum 15% na Booking.com

Zniżki w ofertach sezonowych zaczynają się od 15% i sięgać mogą… ponad 50% wartości rezerwacji. W ten sposób można upolować nocleg w bardzo okazyjnej cenie.

Przykładowa wysokość zniżki w ofercie sezonowej na stronie booking.com

Oferty sezonowe w większości przypadków dotyczą popularnych kierunków oraz dużych miast. Jeśli planujemy wyjazd do jednego z nich, warto przyjrzeć się propozycjom z aktualnie oferowamymi rabatami.

2. Zapisz się do programu lojalnościowego Genius

Serwis Booking.com posiada własny program lojalnościowy Genius, dzięki któremu otrzymamy zniżki na rezerwację oraz dodatkowe korzyści podczas przyszłych wyjazdów. Zasada programu jest prosta → „podróżuj więcej, wydawaj mniej”.

Członkostwo w programie jest całkowicie darmowe, a dostęp do niego otrzymujemy automatycznie po zalogowaniu na konto.

Program lojalnościowy Genius wskazanie poziomu programu

W programie wyróżniamy 3 poziomy zniżek i nagród Genius, a każdy kolejny poziom przynosi więcej korzyści:

Poziom Genius 1 → dostępny automatycznie na start:

  • 10% zniżki


Poziom Genius 2
→ po zrealizowaniu 5 rezerwacji w ciągu 2 lat:

  • 10 – 15% zniżki,
  • Bezpłatne śniadania dla wybranych pobytów,
  • Bezpłatne podwyższenie kategorii dla wybranych pobytów.


Poziom Genius 3
→ po zrealizowaniu 15 rezerwacji w ciągu 2 lat:

  • 10 – 20% zniżki,
  • Bezpłatne śniadania dla wybranych pobytów,
  • Bezpłatne podwyższenie kategorii dla wybranych pobytów,
  • Priorytetowe wsparcie dla wszystkich rezerwacji.


Warunkiem przejścia na wyższy poziom Genius jest zrealizowanie określonej liczny pobytów na przestrzeni dwóch lat. Co ciekawsze, jeśli osiągniemy wyższy poziom Genius, możesz się nim cieszyć do końca życia, na zawsze!

Program lojalnościowy Genius korzyści

Jak skorzystać ze zniżki Genius?

To proste. Po zalogowaniu szukaj ofert z niebieskim logo Genius jak na zdjęciu poniżej. ⤵

Zniżka w programie lojalnościowym Genius na booking.com

Aby otrzymać zniżkę nie musisz robić nic więcej. Kwota rezerwacji zostanie automatycznie pomniejszona 🙂

3. Otrzymuj nagrody za swoje podróże

Niektóre rezerwacje na Booking.com oferują dodatkowe środki na przyszłe rezerwacje. Jest to swego rodzaju nagroda i zachęta do rezerwacji w noclegu u danego partnera.

Jak to działa? Wystarczy zarezerwować pobyt z miejscem oznaczonym „zdobądź środki o wartości xx zł”

Otrzymuj nagrody za swoje podróże na Booking.com

Po dokonaniu rezerwacji otrzymasz nagrody w postaci środków do wykorzystania na przyszłe podróże lub w formie voucheru. Podczas płatności za kolejne rezerwację wybierz opcję „Portfel” by wykorzystać uzbierane nagrody :).

Stan swoich środków oraz status ich przyznania znajdziesz w sekcji „Nagrody i portfel”.

4. E-mail z niespodzianką. 10% zwrotu od Booking

Jeśli w najbliższym czasie planujesz swoją podróż z Booking.com, koniecznie sprawdzaj skrzynkę e-mail. Dlatego, że może Cię tam spotkać miła niespodzianka… Booking wysyła losowym użytkownikom kod promocyjny w wysokości 10% zwrotu na planowaną podróż. Maksymalnie możemy zyskać do 500 zł na kolejny wyjazd, a to już nie byle co ;).

Ważne! Ten kod nie obniży wartości twojej obecnej rezerwacji. Otrzymany zwrot będziesz mógł wykorzystać przy następnej podróży.

Warunki?

  • Aby otrzymać nagrodę, należy dokonać rezerwacji o wartości co najmniej 500 zł (przy jednej rezerwacji),
  • Maksymalna wartość nagrody to 500 zł,
  • Kod promocyjny można użyć tylko raz,
  • Kod musi być zastosowany przed dokonaniem rezerwacji,
  • Nagroda zostanie wypłacona w postaci środków na podróże do twojego „Portfela” Booking.com,
  • Środki na podróże pojawią się w twoim „Portfelu” około 2 tygodnie po wymeldowaniu się z obiektu,
  • Środki na podróże będą ważne przez rok,
  • Promocja wygasa po dwóch tygodniach od otrzymania e-maila z nagrodą
E-mail z kodem na 10% zwrotu od Booking.com

Nie otrzymałeś kodu? Nic straconego. Istnieją grupy (np. na Facebooku), gdzie ludzie dzielą się niewykorzystanymi kodami. Warto spróbować. Kto pyta nie błądzi.

Masz kod, a nie planujesz w najbliższym czasie podróży? Podziel się nim z kimś innym. Być może w przyszłości to właśnie Tobie ktoś pomoże w potrzebie.

5. Rezerwuj hotele w opcjach first oraz last minut

Tak samo jak linie lotnicze, hotele nie lubią mieć nieobłożonych miejsc. Dlatego niektóre obiekty oferują opcję last minute. Są to propozycje na miejsca noclegowe oferowane nawet tego samego dnia. Przeceny „za pokój” mogą sięgać do 50%.

Takie promocje udostępniane są przede wszystkim przez obiekty o wyższym standardzie. Są to też oferty, które można upolować w terminach po za sezonem oraz przy małym obłożeniu gości. 

Oferty „last minute” oznaczone są napisem „oferta limitowana”.

Oferta limitowana oraz przykładowa zniżka na Booking.com

Jeśli planujemy spontaniczny, weekendowy wypad, można próbować znaleźć nocleg w niższej cenie. Jest to opcja przeznaczona raczej dla ryzykantów, ponieważ z powodu braku miejsc, zamiast noclegu w super cenie, mogą nam pozostać do wyboru tylko oferty w zawyżonych cenach.

Planując urlop z wyprzedzeniem warto dokonać rezerwacji o wiele wcześniej. Duża ilość obiektów oferuję opcję tańszego zakwaterowania kilka miesięcy przed planowanym wyjazdem (tzw. first minute). Czasami nie warto czekać na ostatnią chwilę.

6. A może tak pobyt po za sezonem?

W przypadku gdy planowany wyjazd nie jest ściśle związany z jakimś wydarzeniem np. spotkaniem biznesowym, warto pokombinować z dostępnymi terminami w celu poszukania tańszego noclegu. 

Wiadomo nie od dziś, że w terminach z dużym obłożeniem miejsc, ceny będą o wiele wyższe. Szukając noclegu po za „wysokim sezonem” możemy liczyć na wiele korzystniejsze oferty.

Dostępność pobytów na booking.com po za sezonem

W jakich sytuacjach obłożenie w hotelach jest największe:

  • W okresie wakacyjnym od czerwca do września,
  • Podczas ferii zimowych (w różnych terminach),
  • Podczas świąt z „długim weekendem” np. majówka,
  • Podyktowane wydarzeniem w danym miejscu np. koncert, mecz, dni miasta,
  • Święta Wielkanocne, Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok.


To właśnie w tych terminach hotele i pensjonaty mają największe ilości zarezerwowanych pokoi. Po za „gorącymi terminami” możemy liczyć na tańszy kwaterunek oraz większy wybór miejsc noclegowych.

7. Rezerwuj oferty bezzwrotne

Jednym ze sposobów na tańszą rezerwację noclegu na Booking.com jest wybranie oferty bezzwrotnej, czyli takiej która wymaga przedpłaty i nie daje możliwości anulowania rezerwacji. Jeśli jesteśmy pewni co do przyszłego wyjazdu, oferta taka może być o wiele tańsza od propozycji umożliwiającej anulowanie przyszłego pobytu.

Oferta bezzwrotna może być nawet kilkaset złoty tańsza dla tego samego pokoju czy apartamentu. Gdy decydujemy się na ofertę bezzwrotną, cena pokoju może być niższa nawet o 20 – 25%.

Korzystaj z ofert bezzwrotnych na Booking.com

A co jeśli zarezerwowaliśmy pobyt, a z przyczyn losowych nie możemy pojechać?

Chęć zwrotu za taki pobyt zależy już tylko od dobrej chęci zarządcy obiektu… Nawet w takim przypadku, czasem warto porozmawiać bezpośrednio z wybranym hotelem. Może się okazać, że uda nam się odzyskać środki za dokonaną rezerwację.

8. Korzystaj z programów bonusowych banków, płać kartami i zyskuj zniżki

Banki też posiadają swoje programy lojalnościowe w których nagradzają swoich klientów za zakupy u wybranych partnerów. Jednym z takich partnerów często bywa Booking.com.

Czasami wystarczy zapłacić kartą lub przejść przy pomocy banku na stronę Booking.com by otrzymać dodatkową zniżkę. W większości przypadków możemy uzyskać nawet 4% od wartości rezerwacji, które otrzymamy z powrotem na swoje konto bankowe. Co ciekawsze zniżka ta łączy się ze wszystkimi ofertami promocyjnymi. Zawsze to dodatkowe 4% :).

Płać kartami i zyskuj zniżki na booking.com Citi Handlowy
Citi Specials i 4% zwrotu na Booking.com przy płatnościach kartami banku Citi Handlowy
Płać kartami i zyskuj zniżki na booking.com od Santander Bank Polska
4% zwrotu na Booking.com z kartą debetową od Santander Bank Polska
Płać kartami i zyskuj zniżki na booking.com od Credit Agricole
Klub Rabatowy banku Credit Agricole i 4% zwrotu na Booking.com

Przed rezerwacją na Booking.com koniecznie sprawdź czy twój bank posiada program lojalnościowy lub kod promocyjny. Czasami drobna zmiana, np. płatność kartą zamiast Blikiem lub przelewem może nam przynieść dodatkowe oszczędności ;).

9. Serwisy cashback ze zwrotem za rezerwację noclegu

Kolejną propozycją przy której warto się zatrzymać są strony oferujące cashback. Dzięki nim możemy otrzymać zwrot gotówki za dokonane zakupy (% zwrotu jest różny i zależny od sklepu).

W serwisach cashback spotkamy setki znanych i lubianych marek w których oszczędzimy na zakupach. Co najważniejsze, zwroty te łączą się ze wszystkimi dostępnymi promocjami.

Jednym z podstawowych partnerów w dziedzinie podróży i turystyki jest właśnie Booking.com.

Korzystaj z serwisów cashback i otrzymaj zniżkę na booking.com od Letyshops
Cashback na Booking.com od Letyshops
Korzystaj z serwisów cashback i otrzymaj zniżkę na booking.com od Picodi
Cashback 10% na pierwsze zakupy na Booking.com od Picodi
Korzystaj z serwisów cashback i otrzymaj zniżkę na booking.com od Tipi
Zwrot za rezerwację na Booking.com od Tipli

Aby otrzymać zwrot za rezerwację wystarczy zarejestrować się w serwisie cashback (trwa to około minuty i jest darmowe) i za jego pośrednictwem przejść na Booking.com. Po odbytej rezerwacji, środki zostaną przekazane na nasze konto w serwisie, a uzbierany zwrot możemy wypłacić na prywatne konto bankowe.

Najlepsze serwisy cashback umieściliśmy w zestawieniu, które znajdziesz pod tym adresem → RANKING CASHBACK’ÓW.

10. Znalazłeś ten sam hotel taniej? Booking wyrówna cenę.

Jeśli dokonamy rezerwacji na Booking.com, warto jeszcze sprawdzić na innej stronie internetowej czy ten sam nocleg nie jest dostępny w niższej cenie. W takim przypadku Booking.com zwróci nam różnice w ramach programu „wyrównujemy ceny”.

Booking.com wyrówna cenę w przypadku jak znajdziesz tańszą ofertę

Rezerwacja w ramach oferty „wyrównujemy ceny” musi spełniać warunki:

  • Oferta musi dotyczyć tego samego rodzaju nieruchomości oraz opcji zakwaterowania,
  • Daty zameldowania i wymeldowania muszą pozostać identyczne,
  • Oferta musi mieć te same zasady i warunki anulowania rezerwacji,
  • Tańsza oferta nie może być ofertą promocyjną lub należeć do partnera serwisu Booking.com.


W przypadku gdy rezerwacja spełnia wszystkie wymagania programu, skontaktuj się z Booking.com po dokonaniu rezerwacji oraz co najmniej 24 godziny przed datą zameldowania. 

Znasz jeszcze inny sposób aby oszczędzić na rezerwacji w Booking.com? Koniecznie podziel się swoim pomysłem w komentarzu. Być może to właśnie dzięki niemu ktoś oszczędzi na przyszłym wyjeździe 🙂

Jeśli artykuł Ci się spodobał koniecznie podziel się nim ze swoimi znajomymi. Zapraszamy Cię do śledzenia naszego fanpage’a na Facebooku. Dowiesz się na nim o najnowszych materiałach oraz ciekawych promocjach finansowych.

Booking.com – rezerwacje noclegów online

Wasza ocena

Booking.com jest to międzynarodowy serwis umożliwiający rezerwację noclegów online w hotelach, apartamentach oraz pensjonatach na całym świecie. Jest to największy tego typu serwis, dostępny w 43 językach z ofertą ponad 28 milionów miejsc do zakwaterowania.

  • Numer 1 w dziedzinie rezerwacji noclegów online
  • Liczne zniżki i promocje na rezerwacje noclegu w dowolnym miejscu na świecie

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY

Obrazek papierowy samolot

Spodobał Ci się artykuł?

Jeśli tak to świetnie! Zapisz się do naszego newslettera. Tym sposobem już nigdy nie przegapisz żadnej promocji. Otrzymasz na adres e-mail powiadomienia o nowych artykułach i aktualnych promocjach.

Ps. Obiecujemy, że nie spamujemy i nie udostępnimy danych nikomu innemu 😉

Jeszcze jedno… Koniecznie zajrzyj na nasze konta w mediach społecznościowych. 
To właśnie tu naszybciej dowiesz się o najnowszych promocjach. ⤵

Śledź dyskusje
Powiadom o
guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Booking

Nie lepiej od razu dokonać rezerwacji w obiekcie? Weź pod uwagę, że ceny na booking są wyższe ponieważ obiekty płacą prowizję od 15% wzwyż 😉

Joanna

Jak mogę zarezerwować hotel i lot

Bartek

Fajne podpowiedzi. Na marginesie tylko dodam, że zniżka „E-mail z niespodzianką. 10% zwrotu od Booking” opisana jako nr 4 to jest pic na wodę i można ją sobie odpuścić. Już nie wiem, który raz otrzymuję tego emaila o zniżce, wchodzę w link, pokazuje się, że zniżka jest aktywna i super, ale po zrobieniu rezerwacji i jej zrealizowaniu absolutnie nic do wykorzystania nie pojawia się w portfelu. Reklamacja na Booking.com absolutnie nie pomaga. Są wrogo nastawieni do klienta i zawsze twierdzą, że coś wykonał nieprawidłowo. W tym roku kiedy dokonałem rezerwacji – oczywiście wchodząc przez link i widząc informacje o tym, że zniżka jest aktywna – zauważyłem, że jak zwykle nie mam absolutnie żadnej informacji, że coś zostanie przypisane do portfela po zrealizowaniu rezerwacji. Mając na uwadze to, że już kiedyś nacięli mnie na tę zniżkę, zadzwoniłem od razu na infolinię Booking chcąc wyjaśnić sprawę. Facet na infolinii powiedział, że wszystko zostało wykonane prawidłowo i że to pewnie jakiś błąd systemowy i postarają się to wyjaśnić. Później przez system Booking.com otrzymałem sprzeczną informację w stosunku do tego co mówił pracownik infolinii, że rzekomo się spóźniłem o jeden dzień z rezerwacją. Ciekawe tylko, że załączyłem im print screen (mam zresztą zrobiony cały filmik z tej rezerwacji), gdzie widać wyraźnie, że się nie spóźniłem, bo widać okienko z informacją, że zniżka jest aktywna, a teraz jak wchodzę w ten link z maila z niespodzianką to pojawia się informacja 'przykro nam ten link wygasł’. Jak dla mnie „E-mail z niespodzianką. 10% zwrotu od Booking” to grube oszustwo i tyle. Drugi raz mnie już na tym tną.